12 دی 1394 - 9:48 شناسه خبر: 3684 نسخه چاپی

عقب‌ماندگی ناشی از عدم حضور ایران در بازارهای جهانی جبران می‌شود

عقب‌ماندگی ناشی از عدم حضور ایران در بازارهای جهانی جبران می‌شود
رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران از تدوین راهکارهایی برای جبران عقب‌ماندگی ناشی از عدم حضور ایران در بازارهای جهانی خبر داد.به گزارش روابط عمو ...

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران از تدوین راهکارهایی برای جبران عقب‌ماندگی ناشی از عدم حضور ایران در بازارهای جهانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران و به نقل از مهر، محمدحسین عزیزی با بیان اینکه راهکارهای متنوعی برای جبران عقب ماندگی ناشی از  عدم حضور ایران در بازارهای جهانی طی سالهای اخیر وجود دارد، گفت: متاسفانه تحریم سبب شده تا ایران نتواند پتانسیل ها و دستاوردهای خود در حوزه صنعت غذا را به خوبی دنیا معرفی کند.        

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران افزود: بر این اساس فضای جدید ایجاد شده برای فعالیت تجار و بازرگانان ایرانی در دوران پسابرجام، ایجاب می‌کند تا استفاده از ظرفیت‌های اطلاع رسانی و تبلیغاتی روز جهان به کمک صنایع کشور بیاید و عاملی موثر برای جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از عدم حضور در بازارهای جهانی باشد.

وی تصریح کرد: انتشار کتاب و نرم‌افزار جامع دوزبانه صنعت غذای کشور، یکی از اهداف و فعالیت‌هایی است که می‌تواند در جهت معرفی پتانسیل‌های ایران در حوزه صنعت غذا موثر باشد و البته مهمتر از انتشار کتاب مذکور، بحث توزیع و اطلاع‌رسانی مناسب در این رابطه است.

به گفته عزیزی، مذاکراتی در شرف انجام است تا در صورت امکان کتاب یاد شده و به تبع آن صنایع غذایی کشور، از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی معتبر بین‌المللی از جمله شبکه خبری یورونیوز به بازارهای هدف معرفی شود.